Ceske predsednictvi EU, Evrope to osladime, Alexandr Vonda, kampan na zvyseni informovanosti o predsednictvi CR v EU, Evropska unie
Místopředseda vlády ČR pro evropské záležitosti Alexandr Vondra. (AP/SITA)

Dnes byla v tiskovém sále Úřadu vlády zahájena první část kampaně, která poběží od září do listopadu a podle místopředsedy vlády Alexandra Vondry zatím stála 11 milionů korun.

„Chceme, aby se Češi cítili více členy EU, aby začali chápat některé její procesy a fungování. A naopak, aby lidé ze zemí EU pochopili náš přístup k věci a důvody našeho chování,“ obhajuje investici premiér Topolánek.

Vondra a Topolánek zahájili setkání s novináři uvedením televizního spotu, který je jakousi mediální předehrou našeho předsednictví v Evropské unii. Vévodí mu známé tváře patřící modelce Tereze Maxové, brankáři Petru Čechovi, primabaleríně Darje Klimentové, architektce Evě Jiřičné a dalším. Leitmotivem krátkého filmu je kostka cukru, která odkazuje na motto kampaně: „Evropě to osladíme“.

„Ke slavným jménům jsme přidali jednu anonymní tvář, tou je kostka cukru. Kostka cukru je český vynález,“ upozorňuje Mirek Topolánek.

„Heslo „Evropě to osladíme“ má minimálně dvě vnitřní souvislosti a ta jedna je trochu provokativní,“ připustil premiér na tiskové konferenci.

Místopředseda vlády pro evropské záležitosti Alexandr Vondra doplnil: „S kampaní přicházíme především proto, že jako vláda cítíme povinnost informovat a vzbudit zájem.“

Drtivá většina Čechů totiž podle průzkumů „pociťuje nedostatek informací o předsednictví“.

Předseda vlády přirovnal české předsedání v Radě EU k období vlády krále Karla IV., kdy české království mělo v Evropě privilegované postavení.
První část vládní kampaně začíná v září jako „informační“, druhá část nastane v listopadu a je nazývána „vysvětlovací fází“. Bude spuštěna, až kabinet odtajní logo českého předsednictví.

Zdroje: Ihned.cz, Novinky.cz