Body The Exhibiton; Český rozhlas. Tvář zesnulého byla z fotografie elektronicky vymazána. (Fotokoláž / Epoch Times ČR)
Body The Exhibiton; Český rozhlas. Tvář zesnulého byla z fotografie elektronicky vymazána. (Fotokoláž / Epoch Times ČR)
Nejprve zaměstnanci pořadatele výstavy JVS Group prohlašovali, že zesnulí dali svolení k posmrtnému využití těl, a nyní v pořadu Zaostřeno Českého rozhlasu Plus říká Květa Havelková, marketingová manažerka společnosti JVS Group, že souhlasy zesnulých s posmrtným využitím jejich těl nikdy neviděla, neví, odkud americká společnost Imagine Exhibitions INC těla získala a neví, kdo těla pro společnost plastinoval.

Odkud těla Imagine Exhibitions INC má, prý společnost „neřeší“.

Stačilo nám trochu „googlovat“ a dohledali jsme, že výkonný ředitel Imagine Exhibitions INC Tom Zaller nedávno prohlásil, že se jedná o „neidentifikovaná, nevyzvednutá těla z Číny“, tedy lidi, kteří zemřeli a jejich totožnost nebyla známa a příbuzní si je nepřevzali. Více zde...

Chování zaměstnanců společnosti JVS se vší úctou vzbuzuje dojem účelového šíření falešných informací pro vytváření lepšího obrazu o výstavě, který se ovšem nezakládá na skutečnostech.

Kurátorka výstavy Body The Exhibition Květa Havelková prohlásila v pořadu DVTV, že zesnulí dali informované souhlasy s posmrtným využitím a vystavováním svých těl a orgánů. Na naléhání redaktorky Čro nyní marketingová manažerka společnosti JVS Group Květa Havelková, prozradila, že firma pouze věří, že americký majitel výstavy má „všechny dokumenty v pořádku“, ale že netuší, kdo těla pro něho plastinoval.

Jak prohlásil Tom Zaller, jsou to neidentifikovaná těla, nemají ani jejich jména. Kdyby tito lidé dali dobrovolný informovaný souhlas, existovaly by o tom dokumenty a na nich by musely nezbytně být také jejich jména.
 
Dalším podivným reklamním tahem společnosti JVS jsou informace, které šířila v tiskových materiálech, kde uvádí, že „těla byla plastinována v laboratořích předních světových anatomů“. Jak je možné, že marketingová manažerka společnosti Květa Havelková najednou v rozhovoru s ČRo říká, že ani „nevědí, odkud těla americká společnost má“? Jak tedy mohli vědět, že pocházejí z laboratoří předních světových anatomů, jak dříve prohlašovali, když nevědí, kdo americké společnosti těla dodal?

Jednoduchý logický závěr z takového chování je, že si informace vymýšlejí a volí slova tak aby výstava vypadala „v pořádku“. Bohužel pro ně se začínají do svých vlastních protichůdných tvrzení zaplétat.

Nyní je díky pořadu ČRo a prohlášení Toma Zallera nesporně jasné, že nikdo z nich informované souhlasy nikdy neviděl, protože s největší pravděpodobností vůbec neexistují.

Dalším faktem je, že těla podle Zallera pocházejí z Číny od jím nejmenovaného doktora, který je sbírá v regionu a plastinuje na zakázku různých společností.

Zbývá vypátrat jméno společnosti, která těla upravovala, což bude klíčové pro další výzkum. Společnost Imagine Exhibition INC nereaguje na opakované žádosti Epoch Times o odhalení jména plastinační laboratoře v Číně.

Související články:

Česká anatomická společnost odmítá výstavu Body The Exhibition „v rovině právní a etické“

„Jedná se o ryzí komerci a akci považuji za mimořádně neetickou,“ říká starosta Prahy 7 k výstavě Body The Exhibition

Body The Exhibition: Exponáty jsou neidentifikovaná těla z Číny, souhlas s posmrtným využitím neexistuje, řekl americký majitel výstavy

Pokud majitel výstavy Body The Exhibition povolí odběry DNA z vystavovaných těl, Číňané budou moci hledat těla zmizelých příbuzných

Odkud pocházejí těla na výstavě Body The Exhibition v pražských Holešovicích?