Když se v roce 2016 konaly v USA prezidentské volby, nebylo možné přehlédnout, jak většina tamních médií „brojila“ proti kandidátovi republikánů, Donaldu Trumpovi. I přesto se mu ale povedlo volby vyhrát.
Během dvou let v jeho úřadu začaly na povrch vyplouvat informace o tom, že se mnoho úředníků FBI, CIA a ministerstva spravedlnosti s vazbami na demokraty zapojilo do vykonstruovaných obvinění proti Trumpovi.
Ruku v ruce s informováním médií o těchto událostech se množila podezření, že média a sociální sítě se snaží vést lidi k levicově orientované „pravdě“. Postupně dochází k potvrzování těchto podezření mimo jiné i díky objektivním důkazům.
Nedávno jsme přinesli článek o levicovém vývoji v amerických médiích za posledních několik desetiletí.
Před několika dny zveřejnila svůj průzkum orientace amerických médií investigativní novinářka Sharyl Attkissonová.
Sociální sítě a Google
V souvislosti s informováním médií si někteří povšimli, že vyhledávací algoritmus Googlu upřednostňuje ve svých výsledcích články levicových médií před konzervativními a pravicovými.
Začátkem týdne popsala svůj test Googlu a jeho výsledky Paula Bolyardová z PJ Media. Např. při zadání klíčového slova „Trump“ nabídl Google mezi prvními 100 výsledky až 96 % zpráv z levicově orientovaných médií.
Kritice za předpojatost vůči konzervativnímu obsahu čelí i firmy jako Facebook, Twitter, Apple či Spotify.
Před několika dny uveřejnily The New York Times článek napsaný starším-vývojářem Facebooku na firemním intranetu Facebooku nazvaný „Máme problém s politickou rozmanitostí“, který kritizuje firmu za „monopolitickou kulturu“. V článku NY Times se také uvádí, že nejvyšší představitelé Facebooku podporují americké demokraty (tedy levici) i finančně.
Naše americká pobočka The Epoch Times dochází v analýze věnující se této tématice k závěru, že většina firem v Silicon Valley má svou firemní kulturu orientovanou spíše nalevo.
Líbil se vám článek? Podpořte nás prosím jeho sdílením na sociálních sítích.